Nasza kadra21 września 2017
„Dobry wychowawca, który nie wtłacza a wyzwala,
nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje,
nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje
-przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil.”
Janusz Korczak
Właściciel przedszkola Katarzyna Kruczek-Galicka
Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego na kierunku Geografia z Przyrodą oraz Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Umiejętność prowadzenia placówki przedszkolnej, jej organizacji oraz zarządzania jakością pracy zdobyła podczas kursu kwalifikacyjnego z zakresu organizacji i zarządzania oświatą. Ponadto ukończyła studia podyplomowe z Pedagogiki Specjalnej – Edukacja i wspomaganie osób z autyzmem, Zespołem Aspergera (ASD), uzyskując kwalifikacje do pracy z osobami wykazującymi cechy z zakresu spektrum autyzmu.
Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi zdobyte podczas kilkuletniej pracy zawodowej jako nauczyciel oraz wychowawca w Społecznej Szkole Podstawowej. Stale podnosi swoje kwalifikacje zawodowe, uczestnicząc w licznych szkoleniach, konferencjach, kursach w zakresie edukacji najmłodszych, innowacyjnych metod pracy pedagogicznej, praw dziecka, zarządzania placówką oświatową.
Z łatwością nawiązuje kontakt z dziećmi. Jest osobą otwartą, pogodną i zawsze uśmiechniętą, co powoduje, że dzieci czują się bezpieczne i potrzebne. W pracy ma wiele ciekawych pomysłów, nakierowanych na rozwój kreatywności i indywidualnych zdolności każdego dziecka. Z ogromną przyjemnością pomaga przedszkolakom odkrywać świat poprzez eksperymentowanie. Interesuje się przyrodą oraz ekologią, zarażając swoją pasją najmłodszych. W przedszkolu wdraża planową i świadomą edukację ekologiczną, dzięki czemu kształtuje najcenniejsze wartości wychowanków.
Dyrektor przedszkola Aneta Stanowska
W Niepublicznym Przedszkolu EkoSkrzat pracuje od 2012 roku jako dyrektor ds. pedagogicznych. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi w przedszkolu. Ukończyła dzienne studia magisterskie z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Posiada kwalifikacje z zakresu zarządzania w oświacie uzyskane w Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Krakowie. Opiekun praktyk studenckich i nauczyciel ćwiczeniowy Uniwersytetu Pedagogicznego. Autorka warsztatów dla studentów i nauczycieli. Trener-wykładowca kinezjologicznego systemu kształcenia i terapii – Edukacja przez ruch w pracowni pedagogicznej Doroty Dziamskiej. Autorka książki „Dzieci siedzą w kole i… Zabawy doskonalące pamięć i uwagę przedszkolaków” oraz artykułów i scenariuszy zajęć dla nauczycieli. Posiada kwalifikacje instruktora tańca towarzyskiego uzyskane na Wyższej Szkole im. Pawła Włodkowica w Płocku. Wyróżniona nagrodą Prezydenta Miasta Krakowa za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktycznej oraz odnoszone sukcesy w procesie wychowywania dzieci.
W swojej pracy dużo uwagi poświęca współpracy z rodzicami, najważniejsze jednak dla niej są potrzeby i zainteresowania dziecka. Uważa, że dzieci należy wspierać i motywować. W swojej pracy za istotne uznaje doskonalenie zawodowe, które chętnie wykorzystuje w pracy z dziećmi oraz dzieli się nim z innymi nauczycielami. Do najczęściej stosowanych metod pracy pedagogicznej zalicza metodę projektów badawczych, system Edukacja przez ruch, system Carla Orffa, metodę pedagogiki zabawy oraz edukację matematyczną Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej.
Wicedyrektor przedszkola, nauczyciel wychowania przedszkolnego Agnieszka Mroczek
Ukończyła studia licencjackie o specjalności: Wychowanie przedszkolne z terapią pedagogiczną w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nowym Sączu oraz studia magisterskie o specjalności: Terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Ponadto jest absolwentką studiów podyplomowych na kierunku Zarządzanie w oświacie. Pracowała z dziećmi od 3 do 7 roku życia. Prowadziła także grupę integracyjną. Pracowała jako nauczyciel w przedszkolu, nauczyciel wspomagający z dzieckiem z autyzmem oraz pedagog specjalny. Prowadziła zajęcia rewalidacyjne z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z dziećmi w wieku szkolnym. Nieustannie doskonali warsztat swojej pracy, uczestnicząc w różnego rodzaju kursach i szkoleniach.
Praca z dziećmi daje jej wiele radości, a uśmiech i nawet najmniejsze postępy dziecka to dla niej największa nagroda. W swojej pracy stawia na wszechstronny rozwój dziecka adekwatny do jego potrzeb i możliwości rozwojowych. Wykorzystuje różne metody m.in. pedagogikę zabawy Klanza, Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz, dziecięcą matematykę, bajkoterapię.
Nauczyciel wychowania przedszkolnego Agnieszka Ratoń
Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie na kierunkach: Pedagogika Wczesnoszkolna i Przedszkolna oraz Terapia Pedagogiczna i Rewalidacja Indywidualna. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Oligofrenopedagogika oraz liczne kursy i szkolenia, w tym: Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju; Diagnoza i Terapia Ręki u dzieci; Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny, wg integracji odruchów dr Sally Goddard; Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; Praktyczne zastosowanie metody Marii Montessori w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym; Praktyczne wykorzystanie pedagogiki freblowskiej w pedagogice przedszkolnej.
Od 2013 roku ma szczęście nieprzerwanie pracować w zawodzie nauczyciela. W okresie studiów pracowała w Klubie Malucha. Następnie pracowała w przedszkolu jako nauczyciel wspomagający dzieci ze spektrum autyzmu, kontynuując to doświadczenie podczas prowadzenia indywidualnych zajęć rewalidacyjnych dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Przez kilka lat pracowała w przedszkolu prowadzonym metodą Marii Montessorii. To w tym czasie zrodziła się w niej fascynacja pedagogikami alternatywnymi.
Nauczyciel wychowania przedszkolnego Iwona Piwowarczyk
Nauczyciel wychowania przedszkolnego Karina Olszowy
Nauczyciel wychowania przedszkolnego Aneta Bilik
Jest absolwentką studiów magisterskich na kierunku: pedagogika społeczno-opiekuńcza
na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie oraz studiów podyplomowych na kierunku:
pedagogika przedszkolna z zarządzaniem przedszkolem na Uniwersytecie Pedagogicznym.
Swoje doświadczenie zdobywała pracując od 2009 roku na stanowisku nauczyciela
wychowania przedszkolnego w dwóch krakowskich przedszkolach. Ukończyła różnorodne
kursy i szkolenia, między innymi z zakresu autyzmu, radzenia sobie z trudnymi
zachowaniami, Pozytywnej Dyscypliny czy Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki
Sherborne. Systematycznie rozwija swoje kompetencje poprzez udział w różnorodnych szkoleniach, kursach i webinarach oraz ogólnopolskich projektach edukacyjnych. Do każdego dziecka ma indywidualne podejście, stara się odkrywać jego potencjał, uzdolnienia i predyspozycje.
Praca z dziećmi jest dla niej pasją i wyzwaniem oraz przynosi wiele radości i satysfakcji
każdego dnia.
Nauczyciel wychowania przedszkolnego Maria Starczak
Psycholog, asystent dziecka Paula Płatek
Jest absolwentką Psychologii Stosowanej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Podczas studiów zrealizowała profil specjalizacyjny z zakresu psychologii zaburzeń zachowania oraz pomocy psychologicznej, który nakreślił jej szerokie spojrzenie na problematykę normy i patologii, a także zaburzeń zachowania, uwzględniając wymiar intrapsychiczny i interpersonalny. Ukończyła także roczny moduł specjalizacyjny z zakresu Psychologii Sportu realizowany we współpracy z Akademią Wychowania Fizycznego w Krakowie. Jest absolwentką Kursu Kwalifikacyjnego Pedagogicznego dla Nauczycieli. Ponadto ukończyła kurs Hortiterapii.
Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała pracując jako animator zabaw oraz podczas praktyk i wolontariatów, m.in. w Przedszkolu Niepublicznym Krasnal, gdzie zapoznała się ze specyfiką pracy terapeutycznej dla dziecka ze spektrum autyzmu prowadzonej przez psychologa oraz nauczyciela wspomagającego, a także uczestniczyła w zajęciach prowadzonych metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne. W 2012 roku ukończyła kurs Animacji Misyjnej prowadzony z ramienia Stowarzyszenia Inicjatywa Młodzi Misjom z siedzibą w Tarnowie.
Praca z dziećmi daje jej wiele radości, a łatwość nawiązywania z nimi kontaktu sprzyja otwartości dzieci wobec niej, co daje ogromną motywację i chęć do dalszego rozwoju w tym kierunku.
Logopeda Aleksandra Chowaniec-Nowak
Pedagog specjalny Wioleta Rozkocha
Pedagog specjalny, rewalidant Joanna Tutak
Absolwentka Uniwersytetu Humanistyczno – Przyrodniczego Jana Kochanowskiego w Kielcach o specjalności: rewalidacja z terapią pedagogiczną. Ukończyła Wyższą Szkołę Humanistyczno – Przyrodniczą w Sandomierzu na kierunku: pedagogika specjalna, specjalność: oligofrenopedagogika oraz studia podyplomowe na kierunkach: Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna, Logopedia. Pracuje w Zespole Szkół im. Brata Alojzego Kosiby w Wieliczce.
Ukończyła wiele kursów i szkoleń, które wykorzystuje w pracy z dzieckiem tj. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne” – I stopień, „Moje sylabki – nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną wg profesor J. Cieszyńskiej, podstawy integracji sensorycznej, praktyczny wspomagających i alternatywnych metod porozumiewania się, Makaton – I stopień.
Terapeuta Integracji Sensorycznej Agnieszka Klepacka-Fiejdasz
Z wykształcenia jest oligofrenopedagogiem i terapeutą Integracji Sensorycznej (SI). Ukończyła studia magisterskie z pedagogiki specjalnej, specjalność oligofrenopedagogika na Uniwersytecie Pedagogicznym, dwustopniowy certyfikowany kurs kwalifikacyjny – Terapia Integracji Sensorycznej organizowany przez Polskie Stowarzyszenie Terapii Integracji Sensorycznej (PSTIS), studia podyplomowe – Podejście sensoryczne w diagnozie i terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju w Wyższej Szkole Rehabilitacji w Warszawie. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej (PSTIS).
W zawodzie pracuje ponad 10 lat. Przez wiele lat prowadziła zajęcia z dogoterapii. Obecnie pracuje jako oligofrenopedagog i terapeuta integracji sensorycznej (SI) w szkole. Posiada duże doświadczenie w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną. Praca z dziećmi przynosi jej wiele radości, zwłaszcza gdy widzi postępy w prowadzonej terapii, dlatego stara się odpowiednio motywować swoich podopiecznych. Przygotowując zajęcia bierze pod uwagę zainteresowania dzieci, a także ich ulubioną formę ćwiczeń. Wiele pomocy dydaktycznych wykonuje sama. Taki sposób prowadzenia zajęć zwiększa motywację i mobilizuje do dalszej pracy, a co za tym idzie przynosi lepsze efekty.
Cały czas podnosi swoje kwalifikacje na kursach i konferencjach naukowych oraz czytając literaturę przedmiotu. W wolnym czasie uwielbia spędzać czas ze swoim czworonożnym stadem – dwoma psami rasy labrador i trzema kotami oraz chodzić po górach.
Nauczyciel gimnastyki Jacek Leśniak
Absolwent kierunku nauczycielskiego Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Jest specjalistą z zakresu gimnastyki korekcyjnej. Ponadto jest instruktorem tańca i instruktorem narciarstwa zjazdowego. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi. Ciągle doskonali swoje umiejętności. Z zaangażowaniem prowadzi zajęcia gimnastyczne w Przedszkolu EkoSkrzat.
Nauczyciel języka angielskiego
Pomoc nauczyciela Bernadeta Kubowicz
Jest absolwentką liceum ogólnokształcącego. Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała pracując w szkole podstawowej jako pomoc nauczyciela oraz wychowując własne dzieci. Brała udział w szkoleniu „Trudne zachowania dzieci – jak wspierać najmłodszych w radzeniu sobie z emocjami” oraz „Praca z dzieckiem z autyzmem, zespołem Aspergera (ASD) w przedszkolu”.
Jest osobą energiczną i zawsze uśmiechniętą, dzięki czemu dzieci czują się przy niej bezpiecznie. Jej zainteresowania kierują się w stronę przyrody i ogrodnictwa.
Pomoc nauczyciela Wiktoria Kubowicz